בניית אפליקציה ברעננה

הכנת יישומים למקום עבודה ברעננה וכל אשר צריך לדעת

הכנת אפליקציה לעסקים מכל גודל ברעננה

הכנת יישומים לחברות בכל גודל: הצרכנות המאסיבית זה לא בלעדי לתקפותנו, אך פריצת המרשתת שנתנה את הפוש הגדול ביותר בתקשורת בין עולמית והפיכת הגלובוס ומעין כפר גלובלי, ותרומתה לאת הטכנולוגיה אל המצב שאנחנו מכירים אותה בה כיום, בוודאות גרמה לטפיחה של תרבויות השפע והקנייה למימדים עצומים. היום המון בני-אדם מכל הגלובוס קונים עוד ועוד חפצים וידע ע"פ גחמותיהם, וכל הפריטים שהם בדיוק צריכים במחירים הכי נוחים ברמות הכי אינדבידואליות. בצורה זו, התגובה של עולם הסחר בחיים לא מתעכבת מלהגיע – גדלה הכמות של בעלי עסקים בוחרים להזמין יישומים לעסק שלהם. מנהלים קולטים אט-אט את הרווח אשר בפיתוח יישומים ע"מ לספק חוויה טכנולוגית (ותדמית מתקדמת לעסק) מול הלקוח הקיים ו/או הפוטנציאלי. עם זאת, האם זה באמת דבר שמומלץ לנו לעשות?

בדף זה ננתח את השאלה הגדולה: מה מתבקש על מנת להגיע לבניית יישומון לחברות ובאיזה אופן יישומון Mobile יש בו לסייע להצלחת המוצר שאתם מציעים? מתן אפשרות ללקוח הקיים ו/או הפוטנציאלי לקיים דיאלוג מול מפתחי המוצר ברבות השנים האחרונות הופך לנושא מנדטורי. כאשר הצוות קיים ומצוי בנייד של צורך המוצר וכאשר ההתקשרות מתבצעת על-ידי התראות ס.מ.ס ומידע רלוונטי וחדש בכל זמן-מה, הוא בונה תחושה של אמון והוא יהיה מצוי באור ייחודי בהשוואה לחברות המתחרות.
יש קורולציה ברורה: אם לצרכן פשוט לתקשר, באותה צורה יהיה גדול יותר דו"ח ההכנסות והתנועות של העסק. יישומים יש בהם להגדיל את גודל ותכיפות הרכישות על ידי כך שלבצע רכישה נהיה לפשוט כ"כ, להגביר את תדירות המגע עם הלקוח ולתרום בכך לצמיחה של קירבה, רצוי גם על הדרך לתת מענה למשתמש שישתמש בצורה הטובה ביותר ב אפשרויות שהעסק מציע דרך פרסום אינפורמציה עניינית על-גבי הטלפון.

נקצר ונאמר: עסק שיש לו אפליקציה תקינה ושימושית זה נפלא, אך בטח לא הדבר הכי חשוב. הצעתנו היא להעמיד תחת זכוכית מגדלת את ה-objectives, דהיינו המטרות של החברה, של העסק, לצד מתכנת היישומון וזאת כדי שלא יהיה ספק שהיישומון יתאים לרצונותיו וצרכיו של הלקוח (וכמובן של בעל העסק), וייתן לעסק את הבליטה שהוא צריך מבין המתחרים.

על איזה נושאים חכם יהיה לעצור ולחשוב בתכנות אפליקציות?

חלק הארי של הפיתוח הוא טיפול בצרכיו של הלקוח, כמו פתרון בעיה שיש בשירות. יישומים שעומדים במשימה ומצליחים למצוא פתרון לאישיו , למשל להעניק אופציה לקונה לעשות יותר דברים בפחות זמן, להשתמש בצורה אפקטיבית יותר בזמן, לצמצם בזבוז תכונות המוצר ולשקף תמונה שמצהירה 'קידמה' עבור צרכנים מכל קטגוריה שיווקית – גם הקיימים וגם העתידיים. וכמובן שהדברים הולכים במקביל עם מענה לצורכי המשתמש באופן מסור, גישות כדוגמת אלה מוכיחות עצמן בתור השקעה מוצלחת בטווח הרחוק. מטרת התאגיד או החברה לדעת בדיוק מה צריך היישום לעשות, ופה נכנס כמובן הצורך של השוק, בתחומו. כדי שנרוויח מכל העסק בצורה הכי טובה, כדאי שיהיה לנו יוצר אפליקציות עם הוכחות והצלחות בשטח שבעל אוזן קשבת לצורכי ורצונות בעל החברה. המפתחים אמורים להפנות אליכם שאלות כיצד הינכם מריצים את הפעולות העסקיות עכשיו. צוות החברה שעתיד לפתח עבורכם את היישומון אמורים להציג בפני החברה שאלות שנוגעות לצרכיה ומטרותיה, ואלו אמורות להפגין את רמת ההכרה שלהם באישיוז דחופים ובאופן בו החברה עובדת בפועל. במידת האפשר, נכון לבקש מצוות המפתחים להראות לכם מבנה שלדי של היישומון, ככה תוכלו לראות את הפונקציות הכלליות, אסתטיקה וכו'.

כיצד מובטח לאדם שאותו יישומון לא יילך לאיבוד בים היישומים שמתפרסמים בכל עת?

חוק השיטה הנכונה לתת לעצמנו ביטחון כלשהו שהיישומון שהזמנו לא יתמסמס בכמות העצומה של היישומים שמתפרסמים בכל עת לוודא שהוא מביא יתרון מהותי לקונה ולא חד-פעמי, כאמור, אלא באופן שיהיה יומיומי. במקרה שהציבור רואה באפליקציה תוצר שימושי ויעיל עבורו, תהיה בטוח שהוא יחזור וישתמש בה.

כמה עולה לרכוש יישומון בשביל חברה קטנה ברעננה?

מענה בעייתי לסוגייה מסובכת. התמחורים משתנים ומה שמשפיע מאוד על המחירים זה סוג ואופי האפליקציה. הכנת יישומון בלתי מורכב אצל עסק עם מוניטין יעלה בדר"כ בטווח ה10 אלף שח עד 18 אלף שח. יישומים אשר אינם פשוטים כ"כ לעומת זאת יעלו כסף רב יותר. מפתחים של יישומים בעסק שיש לו ותק יכול בדרך כלל להשיב לכם הצעה לתשלום בסיום דיון של כשעה וחצי. תעריף בניית היישומון לחברה שלכם אמור לשקף היטב את זה שהיישומון אכן נותן מענה לקושי מהותי בעסק.

שאלה: לבנות אפליקציה בשביל מכשירים שונים יהווה דרישה לבעלי ארגון לשלם סכומים גבוהים ממה שחשבנו?

ברמת העיקרון, כמעט תמיד כן. במצב בו זה מהותי מבחינתכם שהאפליקציה תפעל על מערכות רבות (כמו iOS, Android) כגון iOS ואנדרואיד, לא נגזים אם נאמר שהדבר הנכון לעשות יהיה לדרוש שיפתחו בשבילכם יישומון רשת (ווב) ולא אפליקצייה מסוג Native. שיטה זו היא המפתח איתו היישומון יתפקד בהמון מערכות: מחשב, סמארטפון וכו'; אבל רק במקרה והיישומון עוצב ונבנה ברמה גבוהה, כאמור. אתם יכולים לקבל ידע בנוגע לשוני בין הפלטפורמות השונות במאמרים הבאים:

כמה יוצאת הרווח הסופי, פלוס מינוס, אם נשקיע ביישומון Web עבור ארגון זעיר?

זה מאוד תלוי במה מטרת היישומון, מה הוא עושה. אם עלויות הפיתוח של היישומון שבים לכיסו של הבעלים בחצי שנה עד השנה שבאה מאז ההשקה, זה משהו שאתם רוצים להשקיע בו. גם פשוט נורא לברר האם היישומון ממזער את משך הזמן הנצרך לגלוש ולבצע רכישות ב-15%, או לצמצם בזבוז אמצעים בעשרה אחוז למשל. כשנחשב את כמה הדברים כדאיים, רצוי להתחשב גם בכלכל הפעולות הקבועות שמהוות את מה שהחברה מוציאה, בצורה הן ישירה והן עקיפה, שעתיד היישומון ברעננה לצמצם.

כשהיישומון כבר עומד, באיזו צורה חכם יהיה למזמין היישומון לדחוף' אותה למשתמשים הנוכחיים ואלו העתידיים?

הדרך האפקטיבית ביותר לשווק אפליקציה היא דרך עמוד ברשת. בסיטואציה בה פיתחנו יישומון מסוג Native, אותו אתם יכולים להתקין במאגר היישומים שייעודי למערכת ההפעלה (App Store בתור דוגמה), ראוי לבחון פה ושם את הביטויים הנפוצים במנועי החיפוש בהם נוכל להשתמש בטרם פרסום והשקתו של היישומון לחנות. גם כן, אתם יכולים לעשות קידום ליישומון ע"י לוח תפוצה, ולחלופין בעזרתם של המחלקה לשיווק שלכם. לפי אופיו של היישומון, כדאי לתת את הדעת על עריכה וצילומים של סרטונים שיווקיים ולהטמיעם בערוץ ה-YouTube שלכם, אתרכם, דף ה-Facebook שלכם וכו'.

כל איזו תקופת זמן כדאי באופן כללי באיזור רעננה לבצע רענון וחידוש של היישומון?

בהתאם להסברים הקודמים, נוכל לספק תשובה ישירה רק אחרי שנדע את תכלית היישומון הרלוונטי. במידה והיישומון סובב מידע, יהיה צורך בעדכונים שוטפים, כי אם לא ככה, אין מה לעמול כל כך קשה על בנייה של יישומון כזה. יישומים עם מטרות אחרות נכון יהיה לערוך עדכון לפחות פעם בשנה. כדי שהיישומון יעבוד חלק עם כל שינויי הגרסה של הטלפונים, מערכות ההפעלה והחומרה שלהם, כאנדרואיד ואפל.

יישומון זה משהו שכדאי לכל סוגי העסקים?

במקרה שהארגון לא מצליח לשים אצבע על קושי בשירות שמטרת היישומון היא לטפל בו / בהם, ישלשכוח כרגע מיישומון כלשהו. אך שיח כן אצל צוות פיתוח, זו אולי אופציה למצוא קושי במוצר שלא ראינו בעבר.

נושאים שחכם יהיה למנהל הנבון להרהר בהם כשחושבים על עיצוב, פיתוח והשקה של יישומון

חשוב להבין שישנן אפשרויות אפליקציות אינטרנטיות שביכולתן לגרום לשיפור באופן מהותי תכונות שיש לעסק. למשל כל הנושא של להזמין. לחברות הפצה מזעריות קיימות אפשרויות הזמנה בדף הרשת שלהם שבדר"כ לא עושות את העבודה באנדרואיד או באייפון. פה למשל יש צורך ביישומון הייעודי – הנגשה של היכולת להזמין יש ביכולתו להיות מה שיגרום לפער הגדול אצל תאגידים. ד"א זה למה יש כמות מטורפת של קונים באתר "אמאזון". אתר האינטרנט Amazon שינה את ההתקשרות של קהל הצרכנים איתו למשהו קל ופשוט במיוחד. לאתר הענק הזה זה מתאים? אז זה מתאים גם לכם. השקה אישית של יישומים לארגונים ברעננה – ליעוץ מקצועי, שיחה חינם והצעות אטרקטיביות, התקשרו אלינו עכשיו.