בניית אפליקציה ביהוד

הכנת אפליקציות לארגונים ביהוד וכל אשר צריך לדעת

בניית אפליקציות לעסקים לכל מטרה ועניין ביהוד והסביבה

פיתוח אפליקציות למקום עבודה לכלל המטרות האפשריות: הרגלי הקניות הבלתי פוסקות אינה ייחודית לשנים האחרונות, עם זאת, פריצת המרשתת אשר תרמה להפיכת עולמנו לכפר הגלובלי שהוא היום, ונתנה את חלקה בהתפתחות טכנולוגית, ללא עוררין פרסה את הרגלי הקניות הבלתי פוסקות למימדים מכובדים מאוד. היום המון בני-אדם מכל ארץ קונים עוד ועוד מוצרים ומידע ע"פ צורכיהם, השאיפות וההעדפות האישיות. ע"י כך, עולם הסחר מגיב, והתגובה שלו בשום פנים ואופן לא מגיעה באיחור – התופעה גודלת עוד ועוד – מנכ"לים הגיעו למסקנה שנכון לבנות יישומון למסעדות, חדרי בריחה, חברות וכו' שבבעלותם. נותני שירות הגיעו למסקנות שלהם וקולטים תועלת שבהכנת יישומים על-מנת להקל על חיי הקליינטים שקיימים או אלו שעתידים להגיע. עם זאת, האם הצעד הזה שכדאי לנו לעשות?

בטקסט שלפניכם נדון במה שכל בעל עסק רוצה וצריך לדעת: מה צריך במטרה להגיע להכנת יישומים לארגונים ומהי הדרך בה אפליקציית מובייל יש ביכולתו למנף את השירות שאתם מציעים? מתן אופציה לצרכנים הקיימים או אלו העתידיים, לנהל מערכת יחסים עם החברה עם הזמנה הופך למנדטורי. כשה"מוצר" מצוי בנייד של הקונה או המשתמש וכאשר ההתקשרות נעשית דרך התראות ס.מ.ס ומידע רלוונטי וחדש בכל זמן-מה, מתהווה אמינות והוא יהיה מצוי בניצוצות של קירבה ומשפחתיות , והדברים אמורים בניגוד מוחלט להעסקים שהתחרו בו עד עתה.
ככל שללקוח נגיש לבוא באינטראקציה, באותה צורה יגדל דו"ח ההכנסות והתנועות של העסק. אפליקציות מסוגלים להגדיל את תדירות ונפח התשלומים מפני שלבצע קנייה נהיה קל כ"כ, להעלות את תדירות המגע עם הלקוח ולתרום בכך לצמיחה של קירבה, באותו מעמד כדאי לסייע ללקוח להפיק תועלת מירבית מה פיצ'רים שקיימים שמוצר בצורה של הבאת נוטיפיקציה, הנושאת אינפורמציה חשובה במסכו של הפלאפון.

בקיצור, לפתח יישומון למוצר או לחברה זה נחמד, אך זה נושא שולי. חשוב מאוד לאבחן בדיוק את אשר החברה מעוניינת להשיג בזמן מסוים בעזרתו של בונה היישומון כדי שלא יהיה ספק שהיישומון תתחבר עם המשתמש וייתן לחברה את היתרונות שהיא זקוקה להן על-מנת להתעלות על המתחרים.

מהם המוקדים שאליהם הכרחי לעצור ולחשוב ביצירת יישומון?

מה שהכי חשוב זה הנגשה ונוחות ללקוח, כמו לפתור בעיות שקיים בחברה. אפליקציות שביכולתן למצוא פתרון לנקודת חולשה , דוגמה לכך יכולה להיות להעניק אפשרות לקונה לעשות יותר פעולות תוך דקות ספורות, לבצע שימוש יעיל ונכון במשאבים, למזער בזבזנות של שירות המוצע ולתת לציבור תמונה אמינה וחזקה לעיני משתמשים , הן הנמצאים והן העתידיים, ע"י טיפול ברצון הלקוח באופן טוב יותר כל השיטות הללו הוכיחו את עצמן לאחרונה בתור השקעה חכמה בהסתכלות ארוכת טווח. מטרת החברה או התאגיד לשאול את עצמם מה הן אותן פונקציות שעל לעשות היישום, זאת על-פי רזי המקצוע, וכל עסק יעשה את ההתאמות לפי הידע המקצועי שיש לו. כדי שנרוויח מכל העסק בצורה הכי ראויה, חובה לחפש בונה אפליקציות עם הוכחות להצלחותיו שקשוב לצרכיך ורצונותיך. צוות החברה שעתיד לפתח עבורכם את האפליקציה מוכרחים להציג לכם שאלות באיזה אופן הינכם מריצים את הפעולות העסקיות כעת. צוות החברה שעתיד לפתח עבורכם את האפליקציה חייבים להציג בפני החברה שאלות שנוגעות למטרותיה, השאלות ידגימו בפניכם את הרמה בה הם מבינים (אם בכלל) את הסוגייות והמטרות של הארגון. אם זה אופציונלי, חובה לפנות אל המתכנתים בבקשה להציג בפניכם רפליקה מסוימת של איך האפליקציה הסופית תיראה.

באיזו דרך יוכל להבטיח בעל עסק שהאפליקציה שלו לא יתמסמס בתוך הכמות האדירה של היישומים שמתפרסמים בכל עת?

הדבר הכי קריטי להבין הוא שעל האפליקציה שיהיה לו רלוונטיות מספקת בשביל המשתמשים. הגישה הראויה לתת גושפנקא שהיישומון לא יילך לאיבוד בין שלל היישומים שמתפרסמים בכל עת להעמיד אותו תחת זכוכית מגדלת ולברר אם הוא משרת ומביא טוב' מהותי לציבור ובאופן שעתי אפילו אם צריך. בסיטואציה בה הקונה מרגיש שהיישומון הזה הוא לא פחות מתוצר שהוא שמח על קיומו ונותן לו מענה מסוים, תהיה בטוח שהוא ישוב וייעזר בו.

מהי העלות של לבנות יישומון לאנדרואיד ולאייפון עבור ארגון זעיר בעיר יהוד?

הסבר לא פשוט לקושייה בעייתית. המחירים עבור פיתוחי אפליקציה משתנות והגורם הקריטי ביותר הוא במה היישומון עוסק. השקה אישית של יישומון לא בעייתי כל-כך ע"י עסקים חזקים בתחום עולה בדרך כלל באיזור – 17,000 ש"ח10000 יישומים יותר מסובכים אולם, תעלנה יותר מזומנים. עסק עם ניסיון יכול בדרך כלל לתת לכם הערכת מחיר לאחר דיון קצר יחסית. תעריף השקה אישית של היישומון לחברתכם אמור משקפת נאמנה את שהוא כן מוצא מענה בשביל קושי רציני בחברה.

לפתח אפליקציה שמיועדת לסוגים רבים של מכשירים ידרוש מבעל חברה לשלם סכומים גבוהים יותר?

לא נאריך במילים: אכן, בדר"כ. אם הכרחי עבורכם שהתוצר יפעל במערכות הפעלה מגוונות, כגון iOS ואנדרואיד, ייתכן מאוד שמה שאתם צריכים לעשות זה לדרוש שיפתחו בשבילכם יישומון WEB ולא לבקש לפתח עבורכם אפליקציית נייטיב (Native). השיטה Web application זו הדרך הישירה ביותר כדי שהיישומון יתפקד בכמות אדירה של מערכות, כמו מחשב, טאבלט וסמארטפון מן הסתם; רק במקרה שהבנייה והעיצוב של היישומון נעשה כראוי כמובן. אפשר לקבל הסברים בנושא השוני בין הפלטפורמות השונות בלינקים האלה:

במספרים: מה הרווח נטו, בהערכה גסה, בפיתוח יישומון לאנדרואיד או לאייפון עבור ארגון מזערי?

לא פשוט לתת מענה לשאלה כזו בצורה חד משמעית, הדברים תלויים במה בדיוק היישומון עושה. במקרה שעלות פיתוח האפליקציה מוחזרים אל המשקיע בחצי שנה עד השנה שבאה מאז ההשקה, זה צעד שאתם בהחלט רוצים לעשות עבור העסק שלכם. גם לא קשה לבצע בדיקה האם היישומון ממזער את מספר הדקות שצריך לבצע פרוצדורה בנניח 15%, ו/או להקטין שימוש לא יעיל באמצעים בעשרה אחוזים בתור דוגמה, וניתן לקחת את ההיגיון הרווחי הזה לעוד נקודות תורפה ולבחון האם ההשקעה כדאית. בבירורים על הרווחיות, חכם יהיה לא לשכוח את הגורמים שמהווים את מה שהחברה מוציאה, בצורה מיידית ולפרקים, שהיישומון עתיד ביהוד והסביבה להוריד.

כשאפליקציה מוכנה, איך יש למזמין השירות להגיע איתה לצרכנים עתיידים ונוכחיים?

השיטה הכי טובה להשקת יישומון זה עם עמוד ברשת. יצא ואנחנו מתעסקים ביישומון Native, אשר אתם יכולים להשיג אך ורק מחנות האפליקציות הייעודית (Google Play בתור דוגמה), רצוי לשים תחת זכוכית מגדלת בטעימה קלה את החיפושים הנפוצים ביותר במנועי החיפוש והמילים השימושיות ביותר שם בטרם פרסום והשקתו של היישומון לחנות. בנוסף, נוכל לחלק המלצות על היישומון ע"י לוח תפוצה, ולחלופין בעזרתם של מחלקת המכירות של העסק. תוך התחשבות בסגנון היישומון מומלץ לקחת בחשבון בימוי והכנה של סרטונים שיווקיים ולהכניס אותם אל אתרכם, YouTube, Facebook וכו'.

מתי וכמה תדיר ראוי לבעלים של החברה באיזור יהוד לרענן את היישומים שרכשו?

בהתאם לדברים שנאמרו לעיל, תשובתנו נעוצה בייעודו של היישומון הזה. במידה וסיפוק מידע זה מטרתו העיקרית של היישומון, נעדכן אותו באופן קבוע, כי אם לא כך, אין טעם לעבוד קשה בשביל ייצור יישומון כזה. יישומים שתכליתם שונה יש לעדכן כל 12 חודשים פחות או יותר. זאת בשביל שהיישומון יעבוד חלק עם כל השינויים של הפלטפורמות השונות כמו אייפון וגלקסי,

יישומון זה משהו שחובה לחברה בכל מצב?

במידה והארגון לא מצליח למצוא אתגר בשירות שהאפליקציה מכוונת לפתור עבורו, נכון יהיהלוותר לגמרי על יישומון. עם זאת, ישיבה עם צוות פיתוח, זו אולי אופציה למצוא קושי במוצר שלא ראינו בעבר.

דברים אשר הכרחי למנהלים להקדיש להם מחשבה כאשר צועדים לקראת הכנת יישומון

חשוב להבין שיש פונקציות באינטרנט ואיתן ניתן לשפר באופן כבד-משקל הרגלים שקיימים בעסק. למשל להזמין. לחברות הפצה קטנות יש אופציה בדר"כ של להזמין באתר האינטרנט שבבעלותם שלעיתים קרובות לא מתפקדות בכלל בדפדפן של הנייד. פה למעשה נכנסת לתמונה ההיישומון לנייד – לשדרג את היכולת לבצע רכישה זה אולי הגורם המשמעותי ביותר לפער אצל ארגונים. ד"א זה למה יש כמות של קניות מאתר "אמאזון". אתר "אמאזון" הפך את ה"דו-שיח" של הגולשים איתו לפשוטה ונוחה מאוד. ל"אמאזון" זה עושה את העבודה? אז זה מתאים גם לחברה קטנה. השקה אישית של יישומון לארגונים ביהוד – לקבלת ייעוץ, תיאום פגישה והצעות נוחות, שלחו לנו הודעה עכשיו.