בניית אפליקציה בדימונה

הכנת אפליקציה לבתי עסק בדימונה וכל מה שאתם אמורים לדעת

פיתוח אפליקציות לארגונים לכלל המטרות האפשריות בדימונה והסביבה

הכנת אפליקציות לתאגידים קטנים וגדולים: תרבות הצריכה זה לא בלעדי לשנים האחרונות, ואף על-פי כן, רשת האינטרנט אשר תרמה לתקשורת בין עולמית והפיכת הגלובוס ומעין כפר גלובלי, והניעה את בני האדם לרמת החיים המתקדמת שלהם כיום. ללא שום ספק פרסה את תרבויות השפע והקנייה אל היבטים רחבי ידיים. יותר ויותר אנשים בכדור הארץ משיגים עוד ועוד מוצרים וידע ע"פ גחמותיהם, השאיפות וההעדפות האינדבידואליות. כמובן, שתגובת השוק בשום פנים ואופן לא תאחר להגיע – התופעה טופחת בכל יום יותר – בעלי עסקים מגיעים למסקנה שצריך ליצור אפליקציות לבתי העסק שבבעלותם. מנכ"לים הגיעו למסקנות שלהם וקולטים טוב שבפיתוח יישומון ע"מ להקל על חיי הלקוח הקיים ו/או הפוטנציאלי. אולם, האם הצעד הזה כדאי?

בפסקאות הבאות ננתח את השאלה הגדולה: מה נחוץ על מנת להגיע לפיתוח יישומים לעסקים ובאיזו דרך יישומון Mobile מסוגל לסייע להצלחת החברה שלכם? הענקת גישה לקליינט המצוי (או זה שיגיע בעתיד) יכולת תקשורתית מתקדמת מול בית העסק עם הזמן נהייה עניין מנדטורי. כאשר "המוצר" והצוות מצוי בנייד של הלקוח וכאשר ההתקשרות מתבצעת ע"י מסרונים ומידע רלוונטי וחדש בכל זמן-מה, נרקמת תחושה של אמון והוא יואר באור ייחודי בהשוואה למתחרים.
ככל שללקוח יש את האופציה הפשוטה לתקשר, לפיכך יהיה רחב יותר דו"ח ההכנסות והתנועות של העסק. יישומים לבית העסק בהחלט יכולים להעלות את תדירות ונפח השילומים על ידי כך שלבצע קנייה נהיה קל כ"כ, להגדיל את קביעות השיח עם המשתמש ולטפח מערכת יחסים אמיתית, באותו מעמד כדאי לתת מענה לקונה שיבצע שימוש נכון וכדאי יותר ב דברים שיש במוצר על-ידי הנגשת ידע חשוב במסך הסמארטפון.

בפשטות, יישומון לחברה זה טוב מאוד, אבל ודאי שלא הדבר הכי חשוב. הצעתנו היא להעמיד תחת זכוכית מגדלת בדיוק את מה שהעסק מעוניין להשיג בטווח זמן נתון צעד צעד עם המפתח של היישומון במטרה שנהיה 100% בטוחים שהיישומון יותאם היטב ללקוח וייתן לחברה את היתרונות שהיא זקוקה להן על-מנת להתעלות על המתחרים.

על איזה נושאים כדאי לתת מחשבה ב'הנדסת' יישום?

המפתח הוא התבייתות על לפתור נקודת חולשה או קושי של הלקוח שישנו בחברה. יישומים שמסוגלים למצוא פתרון לנקודת חולשה כמו לאפשר למשתמש לגמור את ענייניו בזמן מועט יותר, להשתמש בצורה אפקטיבית יותר במוצר עצמו, שימור של אמצעים ולהעניק לחברה Image (תמונה) חזקה ואמינה לעיני קונים , הן הנמצאים והן העתידיים, ומתוך טיפול בצורכי הלקוח באופן יעיל, כל אלה לאורך השנים האחרונות הוכיחו עצמן בתור השקעה מוצלחת בהסתכלות ארוכת טווח. על העסק או הארגון לתהות ולהיות בטוחים מה הן אותן פונקציות שעל האפליקציה לבצע, ופה נכנס כמובן הניסיון והמקצוענות, שכל חברה יודעת לפי התעסקותה בתחום שלה. כדי להרוויח מכל הסיפור בשיטה הכי ראויה, רצוי לחפש בונה אפליקציות עם הוכחות להצלחותיו שמסוגל להקשיב היטב ולהבין את אשר רוצה (וצריך!) בעל עסק. חברת הפיתוח אמורה להקשות עליכם (מלשון קושיה) כיצד הינכם עושים עסקים בעת הזו. צוות המפתחים של החברה שעניינה להקים את היישומון מטרתם לחקור' את החברה על הצרכים האמיתיים שלה, שמדגימות את מידת ההבנה שלהם את הסוגייות והמטרות של הארגון. אם זה אופציונלי, נכון לדרוש בנימוס מהמתכנתים להראות לכם דוגמית של איך האפליקציה הסופית תיראה.

באיזה אופן יכול בעל ארגון להירגע: שהאפליקציה שלו לא תאבד בתוך ים היישומים שמסתובבות בשוק?

חוק השיטה הנכונה לתת לעצמנו ביטחון כלשהו שהיישומון שהזמנו לא יתמסמס בתוך ים היישומים שמפורסמים חדשים לבקרים היא להיות בטוחים שהוא מספק ומעניק יתרון מהותי לקונה על בסיס תמידי. בסיטואציה בה הצרכן מרגיש שהיישומון הזה הוא לא פחות מתוצר שהוא שמח על קיומו ונותן לו מענה מסוים, אין שאלה – הוא ישוב וייעזר בו.

מהי העלות של לקבל יישומון בשביל ארגון שאינו גדול באיזור דימונה?

הסבר מסובך לסוגייה בעייתית. המחירונים לא מקובעים כלל ומה שמשפיע מאוד על המחירים זה מבנה ומורכבות היישומון. עיצוב, פיתוח והשקה של יישומון בלתי מורכב עם ארגון ותיק ומומלץ עולה בדרך כלל סביב 10 אלף שח עד 17 אלף שח. יישומים לאנדרואיד ולאייפון שהם בדרגת 'סיבוך' אחרת לעומת זאת יהיו בעלי תעריף גבוה וזה יעלה לכם הרבה יותר. עסק רציני ושיש לו ניסיון יכול בדרך כלל להחזיר לכם תשובה עם הצעת עלות בסיום דיון של כשעה וחצי. מחירון בניית היישומון לעסק להצדיק את זה שהיישומון אכן פותר קושי רציני בחברה.

לפתח יישומון שמתאים למכשירים שונים יתומחר בסכומים רציניים יותר?

בלי ללכת סחור-סחור: אכן, רוב הזמן. במצב בו אכן נחוץ לך שהתוצר יפעל במערכות מגוונות וביותר מכשירים סלולריים, כמו אייפון, אנדרואיד או אפילו אחרות, הגיוני לומר שהדבר החכם לעשות יהיה לדרוש שיפתחו בשבילכם יישומון ווב ולא לבקש שיכינו לכם נייטיב. שיטה זו זו הדרך הישירה ביותר כדי שהיישומון יעבוד בכל מערכת כמעט שיש לה מסך; רק בסיטואציה בה היישומון עוצב ונבנה על-ידי חברה רצינית, מן הסתם. אפשר להבין ידע בנוגע לשוני שקיים במכשירים השונים בקישורים הבאים:

במספרים: מה הרווח נטו, בהערכה גסה, אם נשקיע ביישומון עבור ארגון זעיר?

זו שאלה שלא פשוט לענות עליה באופן חד משמעי, הדברים תלויים במה בדיוק היישומון עושה. במקרה ועלויות הפיתוח של היישומון עושים את דרכם חזרה אל המשקיע בשנים-עשר החודשים הראשונים מאז ההשקה, זה משהו שאתם רוצים להשקיע בו. קל יחסית לבצע בדיקה האם היישומון ממזער את מספר השניות הנצרכות לקנות משהו ב-15%, ו/או למזער שימוש לא יעיל באמצעים בעשרה אחוזים בתור דוגמה, וניתן לקחת את ההיגיון הרווחי הזה לעוד נקודות תורפה ולבחון האם ההשקעה כדאית. בחישוב כמה הדברים כדאיים, הכרחי לא להתעלם המספרים שמשפיעים על ,"הפסדי" החברה בכל צורה שלהם, שהיישומון עתיד בדימונה להפחית.

כאשר היישומון הושלם, באיזה אופן כדאי לבעלים של החברה להוציא אותה לאוויר העולם ולצרכנים נוכחיים ועתידיים?

הגישה הכי טובה להוצאת יישומון לשוק זה עם דף ברשת. במידה ואנחנו מתעסקים ביישומון Native, אותו אתם יכולים להכניס אל הטלפון במאגר היישומים שייעודי למערכת ההפעלה (בתור דומה זה יכול להיות App Store), חובה לבחון טיפה את הביטויים השימושיים ביותר במנועי החיפוש עוד בטרם שנשיק את היישומון לחנות. בנוסף, נוכל לחלק המלצות על היישומון ע"י לוח תפוצה, ובסיועם של אלו שאחראים על פרסום בחברה שלכם. לפי סוגו של היישומון, רצוי לתת את הדעת על הכנת סרטונים שיווקיים ולהעביר אותם אל YouTube, Facebook וכו'.

כל איזו תקופת זמן יש למזמין היישומון בדימונה והסביבה לערוך עדכון של היישומון?

בדומה לשאלות הקודמות, התשובה תהיה חד משמעית רק אם נבין את אופי האפליקציה המדוברת. אם סיפוק מידע זה מטרתו העיקרית של היישומון, הוא יאלץ להיות מעודכן באופן שוטף, כי אם לא כך, אין טעם לעבוד קשה בשביל בניית יישומון כזה. יישומים עם מטרות אחרות ראוי לבצע עדכון פחות או יותר כל 12 חודשים. נעשה זאת במטרה לשמור על עקביות עם ההתפתחויות של מערכות ההפעלה של המכשירים כגון אנדרואיד ואפל.

שאלה: יישומון הכרחי לכל ארגון?

במקרה שהתאגיד לא מצליח להתמקד על בעיות בחברה שהיישומון מטרתו לטפל בו / בהם, נכון יהיהשלא יפתח אפליקציה כלל. אך לדבר עם תאגיד פיתוח יישומים, זו דרך מוכרת למצוא בעיה עסקית שלא ראינו בעבר.

עניינים אשר חכם יהיה למנהל הנבון להרהר בהם כשחושבים על עיצוב, פיתוח והשקה של יישומון

חשוב להבין שיש אופציות ברשת ואיתן נוכל לשפר בצורה רצינית תכונות שיש לעסק. הזמנות היא דוגמא מעניינת: לחברות קטנות של הפצה יש אופציה בדר"כ של להזמין באתר האינטרנט שבניהולם שבדרך-כלל לא פועלות כלל באייפון או באנדרואיד. פה למעשה יש צורך בהיישומון לסמארטפון – העלאה ברמה של היכולת לקנות יכול לעשות את כל ההבדל בינכם (והחברה שלכם) ולבין המתחרים שלכם. זה, בהערת שוליים, ההסבר לכמות מטורפת של קונים באתר Amazon. אתר "אמאזון" הפך את ה'דיבור' של הקונים איתו לפשוטה ונוחה מאוד. ל"אמאזון" זה טוב? אם כך זה מתאים גם לחברה קטנה. פיתוח אפליקציות לארגונים בדימונה – לשיחה עם מקצוענים, מפגש והצעה גמישה, התקשרו אלינו עכשיו.