בניית אפליקציה בביתר עילית

הכנת אפליקציות לארגונים בעיר ביתר עילית וכל מה שצריך לדעת

פיתוח יישומים לתאגידים מכל סוג בביתר עילית

בניית אפליקציה לעסקים מכל סוג: תרבויות השפע והקנייה זה לא עניין בלעדי למאה ה-21, עם זאת, פריצת המרשתת שעזרה לכל הפיכת עולמנו לכפר הגלובלי שהוא היום, ודחפה את בני האדם לרמת החיים המתקדמת שלהם כיום. בלי ספק גרמה לטפיחה של תרבות הצריכה למימדים רחבי ידיים. בימינו כמות אדירה של בני-אדם מכל מקום מזמינים עוד ועוד חפצים וידע על-פי הצרכים שלהם, שאיפותיהם והעדפותיהם האינדבידואליות. באופן טבעי, התגובה של עולם הסחר בחיים לא באה באיחור – עוד ועוד מנהלים עושים את הצעד להזמין יישומון לבתי העסק שבבעלותם. נותני שירות קולטים אט-אט את התועלת שבפיתוח אפליקציות במטרה לספק נוחות לקליינט המצוי (או זה שיגיע בעתיד). ואע"פ כן, האם הצעד הזה כדאי?

בטקסט שלפניכם נפתח את שאלת השאלות: מה מתבקש בשביל הזמנת אפליקציה לארגונים ומהי הדרך בה אפליקציית מובייל יש בו לקדם את ההעסק שלכם? איפשור לצרכנים הקיימים או אלו העתידיים, תקשור מול צוות העסק עם הזמנה הופך לחובה. כשהצוות זמין מהנייד של הקליינט וכשישנה אינטראקציה באופן של התראות ס.מ.ס והתראות בצורת טיפים או איחולים בכל זמן מסוים, הוא בונה תחושה של אמון והוא יצטייר באור מיוחד וטוב , זה כמובן בניגוד לעסקים המתחרים לו.
אם למשתמש פשוט להיות בתקשורת, כמובן שגם יתפתח דו"ח ההכנסות והתנועות של העסק. אפליקציות יש בהם להעלות את גודלן ונפחן של השילומים מפני שלבצע קנייה נהיה לפשוט כ"כ, למנף את קביעות השיח עם המשתמש ולבנות אמון, באותו מעמד כדאי להעניק סיוע לקונה שיפיק את המקסימום מן ה אופציות שהעסק מציע על-ידי הנגשת מידע רלוונטי ועדכני במסכו של המכשיר הנייד.

במילים אחרות, יישומון לחברה זה טוב מאוד, אבל זה נושא שולי. הצעתנו היא לבדוק את ה-objectives, דהיינו המטרות של החברה, של העסק, בסיוע של מתכנת היישומון במטרה להיות בטוחים שהיישומון יותאם היטב ללקוח וייתן לעסק את הבליטה שהוא צריך מבין המתחרים.

על איזה דברים נכון לתת מחשבה בייצור אפליקציה?

המפתח הוא התפקסות על פתרון בעיה שקשורה לעסק. יישומים שמצליחים למצוא פתרון לקושי כמו להקל על הקונה לגמור עם העניינים שלו במינימום דקות, לבצע שימוש יעיל ונכון בשירות המוצע, שימור אמצעים ולהעניק מוניטין או תמונת מצב אמינה וחזקה מול לקוחות שמצויים אצלכם ושעתידים להיות, וכמובן שהדברים הולכים במקביל עם טיפול ברצון הלקוח באופן נכון, כל אלה לאורך השנים האחרונות הוכיחו עצמן כהשקעה נבונה בטווח הרחוק. מטרת החברה או התאגיד להצביע על מה בדיוק צריך היישום להוציא לפועל, זאת ע"פ הצורך של השוק, וכל חברה תתאים זאת בהתאם לידע המקצועי שיש לה. להשגת התוצאות הטובות ביותר, נכון לתור אחר בונה אפליקציות עם הוכחות להצלחותיו שמסוגל להקשיב היטב ולהבין את אשר רוצה (וצריך!) בעל עסק. צוות החברה שעתידה לפתח את האפליקציה מטרתם לתשאל אתכם איך הינכם מנהלים את העסק בעת הזו. המפתחים אמורים לשאול את העסק שאלות בנוגע לצרכים שלה השאלות ידגימו בפניכם את הרמה בה הם מבינים (אם בכלל) בעניינים הרציניים ביותר שיש בחברה או בעסק. במצב בו ניתן, חשוב מאוד לפנות אל המתכנתים בבקשה להביא לכם לראות מבנה ראשוני של היישומון, ככה תוכלו לראות את הפונקציות הכלליות, אסתטיקה וכו'.

איך בעלים של חברה יכול להיות בטוח שאותו יישומון שקנה במיטב כספו לא ייבלע בים היישומים שמסתובבות בשוק?

הדבר הכי קריטי להבין הוא שהיישומון אמור להיות רלוונטית עבור הציבור. השיטה הנכונה להיות בטוחים שהיישומון שלנו לא ייעלם בכמות העצומה של היישומים שיוצאים בכל יום היא להעמיד אותו תחת זכוכית מגדלת ולברר אם הוא מספק יתרון משמעותי לציבור ולא לשימוש חד-פעמי כמובן, אלא בצורה שוטפת ואף באופן שעתי אפילו אם צריך. אם המשתמש מייחס ליישומון מעמד של ככלי אהוב עליו, אין כאן שאלה בכלל – הוא ישוב להיעזר בו.

מה המחירון עבור לבנות אפליקציה לעסק קטן בעיר ביתר עילית?

הסבר בעייתי לקושייה מסובכת. המחירונים של לפתח אפליקציה כל הזמן בתנועה והגורם המשפיע ביותר הוא סדר גודל מורכבות היישומון. הכנת יישומון לא בעייתי כל-כך עם עסק מוכר יתומחר בערך בכיוון של 8,000 שקלים עד 19,000 שקלים אפליקציות יותר מסובכים אמנם, עומדים לעלות מספרים רציניים יותר. מפתחים של יישומים בעסק שיש לו ותק צריך להחזיר לכם תשובה עם הצעה לתשלום בסיומו של מפגש באורך של בערך שעה וחצי. תעריף השקה אישית של היישומון לחברה שלכם צריך להצדיק את זה שהוא אכן פותר בעיה עסקית אמיתית.

שאלה: התאמת האפליקציה לסוגים רבים של מכשירים ידרוש מבעל חברה לשלם עוד כסף?

ברמת העיקרון, כן, בדר"כ. יצא וזה מהותי מבחינתכם שהיישומון יתפקד במערכות רבות (כמו iOS, Android) כמו אייפון וגלקסי, לא תהיה הגזמה להגיד שהדבר הנכון לעשות יהיה לבקש שיפתחו עבורכם יישומון אינטרנט (Web application) ולא נטיב. השיטה Web application היא הדלת של היישומון יתפקד בכל מערכת כמעט שיש לה מסך; זאת אם הפיתוח והעיצוב של היישומון נעשה כראוי כמובן. ניתן להשיג הסברים בנושא השוני שקיים במערכות המגוונות בדפים אלה:

מהי הרווח הסופי, בערך, בהזמנה של יישומון עבור ארגון מזערי?

קשה לענות על השאלה הזו בצורה חד משמעית, הדברים תלויים במה עושה היישומון ובמורכבותו הכללית. במצב בו מחירי הפיתוח כולם עושים את דרכם חזרה אל המשקיע בתריסר החודשים הראשונים מאריך ההשקה, זהו צעד חכם ואנחנו ממליצים עליו בחום. זה גם לא בעיה לעשות חישוב את היישומון, אם הוא מוריד את מספר השניות הנצרכות לביצוע פעולה ב-20%, ואף לחתוך שימוש לא יעיל במשאבים ב-16 אחוזים למשל. כשנחשב את הרווחיות, נכון לקחת בחשבון את כל החשבונות למיניהם, פלוס תשלומים ואף חובות מצדה של החברה, בצורה מיידית ולפרקים, אשר בכוונת האפליקציה בביתר עילית להפחית.

כשהיישומון כבר עומד, איך נכון לצד המזמין (הבעלים של החברה) לעשות שיווק לקונים נוכחיים ועתידיים?

הגישה הכי ראויה להשקת יישומון זה ע"י דף ברשת. בסיטואציה בה פיתחנו יישומון נייטיב, אותו אפשר להתקין בארכיון היישומים שייעודי למערכת ההפעלה (בתור דומה זה יכול להיות Google Play), חכם יהיה לבחון קצת את שלל המילים השימושיות במנועי החיפוש בטרם פרסום והשקתו של היישומון לחנות. יחד עם זאת, קיימת האפשרות להכריז על השקת היישומון על-ידי הפצה אצל המנויים שלכם, ובסיועם של המחלקה לשיווק שלכם. בהתאם לסוג היישומון, חובה לחשוב על אפשרות צילום ועריכה של קטעים קצרים ולהעבירם אל YouTube, Facebook וכו'.

מתי יש בקירוב בביתר עילית לרענן את היישומון שהזמינו?

גם כאן, נוכל לענות רק מתוך הבנה של אופי האפליקציה המדוברת. בסיטואציה בה היישומון סובב מידע, הוא יאלץ לעבור שינויים ועדכונים קבועים, הרי אם לא, מתייתרת העבודה על ייצור יישומון מהסוג הזה. סוגים אחרים של אפליקציה חכם יהיה לבצע עדכון בערך אחת לשנה. במטרה שהיישומון יעבוד חלק עם כל עדכוני הטלפונים, עדכוני גרסה וכדומה, תוך מערכות הפעלה כמו אנדרואיד ואפל.

אז יישומון למעשה כדאי לכל חברה?

במצב בו העסק כושל לזהות בעיה עסקית אשר היישומון אמור לטפל בו / בהם, נכון יהיהלחכות קצת עם פיתוח יישומון. ואע"פ כן, דיבור עם ארגון שמטרתו לפתח יישומים, זו אחת הדרכים למצוא אתגר במוצר שלא ראינו קודם.

פואנטות שהכרחי למנהלים להגות בהם כשחושבים על פיתוח אפליקציות

בזמננו אנו יש פונקציות באינטרנט שיכולות לשפר באופן רציני הרגלים שבית העסק לוקה בהם. למשל להזמין. לחברות הפצה קטנות ישנה אופציה בדרך-כלל של להזמין אצלם בדף שהם מנהלים שבדר"כ לא עושות את העבודה באייפון או באנדרואיד. עכשיו צריך להיכנס ההיישומון לסמארטפון – לשדרג את האופציה לבצע רכישה יכול לעשות את כל ההבדל בין העסק שלך למתחרים. זו אגב הסיבה להזמנות רבות באמזון – אתר Amazon הפך את התקשורת של הצרכנים איתו לדבר קליל ופשוט נורא. לאתר הענק הזה זה מתאים? אם כך זה מתאים גם לחברה קטנה. השקה אישית של יישומים ליזמים בביתר עילית – להתייעצות עם מקצוענים, מפגש והצעות גמישות, דברו איתנו עכשיו.