בניית אפליקציה באריאל

הכנת יישומים לעסקים בעיר אריאל וכל המידע ההכרחי

הכנת אפליקציות לארגונים לכל מטרה ועניין בעיר אריאל

בניית אפליקציה לעסקים מכל סוג: תרבויות השפע והקנייה זה לא עניין בלעדי לתקפותנו, ואף על-פי כן, רשת האינטרנט שנתנה את הפוש הגדול ביותר בתקשורת בין עולמית והפיכת הגלובוס ומעין כפר גלובלי, וקידמה התפתחות טכנולוגית, בלי ספק פרסה את עולם הצרכנות למימדים מטורפים. בני אדם רבים יותר ויותר בכדור הארץ רוכשים עוד ועוד קניות וטיפולים ע"פ הרצונות שלהם, וכל הדברים הכי ספציפיים שהם רוצים, ברמות הכי אישיות. ע"י כך, השוק מגיב, והתגובה שלו בשום פנים ואופן לא באה באיחור – התופעה גודלת עוד ועוד – נותני שירות מחליטים ליצור יישומון למסעדות, חדרי בריחה, חברות וכו' שבבעלותם. נותני שירות מבינים לאיטם את הטוב אשר בבניית אפליקציה ע"מ לעשות טוב ונוח לקליינטים שקיימים או אלו שעתידים להגיע. ואע"פ כן, זה מעשה נחוץ?

בטקסט שלפניכם נדבר על שאלות הנפוצות והחשובות ביותר בנושא, והגדולה מכולן: מה צריך לעשות על מנת להגיע להזמנת אפליקציות לבתי עסק ואיך יישומון לסלולרי יכולה לתרום לשירות שאתם מציעים? הנגשה למשתמש (לקוח) שנמצא או שיגיע בעתיד יכולת תקשורתית מתקדמת מול מפתחי המוצר עם הזמן נהייה עניין קריטי. כאשר "המוצר" והצוות קיים ומצוי בנייד של הקליינט וכשישנה אינטראקציה על-ידי מסרונים ואיחולים או עדכון רלוונטי בכל זמן מסוים, נבנית תחושה של אמון והוא יואר בזרקור חיובי מול החברות שהתחרו בו עד עכשיו.
אם לקליינט קליל להיות במגע, כמובן שגם יהיה רחב יותר סטטוס התנועה הכספית של העסק. יישומים לבית העסק מסוגלים להעלות את תכיפות וגודל הקניות בגלל שלבצע קנייה נהיה לפשוט כ"כ, להעלות את תדירות המגע עם הלקוח ולבנות אמון, באותה הזדמנות ניתן גם להעניק סיוע לקליינט שיעשה שימוש נרחב וחכם יותר ב מוצרים והשירותים שקיימים בשירות המוצע ע"י פרסום מידע רלוונטי ועדכני על-גבי הפלאפון.

לסיכום ההקדמה, לפתח יישומון למוצר או לחברה זה נחמד, אבל מדובר בעניין שולי. מומלץ מאוד לבדוק את ה-objectives, דהיינו המטרות של החברה, של העסק, בעזרתו של מתכנת האפליקצייה כדי שבוודאות נדע שהיישומון יותאים לצרכיו ורצונותיו של הלקוח (ושל בעל העסק) וייתן לעסק את הבליטה שהוא צריך מבין המתחרים.

לאיזה מוקדים חשוב מאוד לתת את הדעת בעיצוב אפליקציה?

החלק המרכזי והחשוב ביותר הוא התבייתות על לפתור אישיו שיש במוצר. יישומים שעניינם לפתור בעיות כמו להעניק אופציה ללקוח לגמור את ענייניו בזמן קצר יותר, לעשות שימוש נכון ויעיל בשירות המוצע, לצמצם בזבוז משאבים ולתת לציבור תמונה רצינית ועניינית עבור משתמשים , הן הנמצאים והן העתידיים, עם טיפול בצורכי הלקוח באופן מסור, מוכיחות את עצמן בתור השקעה מוצלחת בהסתכלות ארוכת טווח. החברה או התאגיד אמורים לשאול את עצמם מה הן אותן פונקציות שעל לעשות היישום, וכאן נכנס כאמור רזי המקצוע, וכל עסק ,בתקווה, יודע מה הם הצרכים של הלקוחות בסקטור המדובר. כדי שנוכל להשיג את המטרות על הדרך הכי מוצלחת, מומלץ להשיג מפתח בעל ניסיון מוכח שקשוב לצרכיך ורצונותיך. צוותה של החברה שעתידה לפתח את היישומון אמורים להקשות עליכם (מלשון קושיה) כיצד אתה מבצע דברים כיום. המתכנתים מטרתם להציג לחברה שאלות בנוגע לרצונות שלה ואלו אמורות להפגין את רמת ההכרה שלהם את הסוגייות והמטרות של הארגון. במידת האפשר, חובה לשאול את המתכנתים אם הם יכולים להראות לכם מבנה שלדי של האופן בו היישומון עתיד להיראות.

באיזה אופן בעלים של חברה יכול להיות בטוח שהאפליקציה שלו לא ייבלע בתוך שלל היישומים שקיימים עכשיו?

חוק מספר 1 הוא שהיישומון מוכרח להיות שמיש ועדכני בשביל הצרכנים. השיטה הראויה לתת גושפנקא שהיישומון שלנו לא ייעלם בשפע היישומים שמוצעים היום היא לסקור אותו אם הוא מספק רווחה מהותית לאלו אשר בחרו להוריד אותו ולא חד-פעמי, כאמור, אלא באופן שיהיה לכל הפחות שבועי, וזה גם המינימום שבמינימום. במצב בו הלקוח רואה באפליקציה ככלי אהוב עליו, ההמשך צפוי – הוא ישוב להיעזר בו.

מה התעריף עבור לרכוש יישומון לאנדרואיד ולאייפון בשביל ארגון שאינו גדול באריאל והסביבה?

מענה לא פשוט לקושייה שלא פשוט לענות עליה. המחירונים כל הזמן בתנועה ומה שמשפיע מאוד על המחירים זה מבנה ומורכבות היישומון. פיתוח אפליקציה שאינו מורכב כ"כ עם עסק חזק בתחום מחירו יהיה בסביבות 7,000 שקלים עד 19,000 שקלים יישומונים אשר אינם פשוטים כ"כ אולם, הולכים לעלות כסף רב יותר. עסק רציני ושיש לו ותק , לא צריך להיות לו קושי להשיב לכם הצעת עלות בסיומו של מפגש באורך של בערך שעה וחצי. עלות בניית היישומון לארגון שלכם צריך לשקף היטב את זה שהוא אכן פותר אתגר רציני העסק.

האם פיתוח עבור מערכות שונות (כגון אנדרואיד, אייפון) זה בעצם אומר לשלם סכומים רציניים יותר?

בקיצור, התשובה חיובית בדר"כ. במקרה שיש לכם צורך מהותי שמה ששילמתם עבורו יתפקד ביותר מפלטפורמה אחת, כמו אייפון, אנדרואיד או אפילו אחרות, סביר להניח שהבחירה החכמה יותר תהיה להזמין יישומון אינטרנט (Web application) ולא לבקש לפתח עבורכם אפליקציית נייטיב (Native). השיטה הנ"ל זו הדרך הישירה ביותר כדי שהיישומון יעבוד במחשב האישי, בסמארטפון וכו'; אבל רק בסיטואציה בה הבנייה והעיצוב של היישומון נעשה ע"י צוות רציני, מן הסתם. ניתן ללמוד עוד הסברים בנושא השוני שקיים במכשירים השונים במאמרים הבאים:

מהם אחוזי הרווח נטו, בערך על ההשקעה יישומון לאייפון או לאנדרואיד עבור ארגון מזערי?

זו שאלה שלא פשוט לענות עליה באופן חד משמעי, הדברים תלויים במה עושה היישומון ובמורכבותו הכללית. במקרה שעלויות הפיתוח כולן מוחזרים אל המשקיע בשנה הראשונה, זה כמעט תמיד רעיון טוב להשקיע בו. זה גם פשוט מאוד לבצע בדיקה אם היישומון מצליח להקטין את מספר הדקות שצריך לגלוש ולבצע רכישות ב-15%, ולחלופין להקטין בזבזנות של משאבים בעשרה אחוזים למשל. בבדיקת הכדאיות, רצוי לשים לב אל שלל החשבונות, יחד עם מה שהחברה מוציאה, בכל היבט, שעומד היישומון בעיר אריאל למזער.

כשאפליקציה מוכנה, באיזו צורה ראוי למזמין היישומון לשווק אותה ללקוחות קיימים ופוטנציאליים?

הדרך האפקטיבית ביותר לקידום של יישומון זה על-ידי דף ברשת. בסיטואציה בה פיתחנו יישומון נייטיב, אשר לקוחות יכולים לבצע הורדה אל המכשיר הסלולרי בקטלוג היישומים שייעודי למערכת ההפעלה (בתור דומה זה יכול להיות App Store), הכרחי לסקור טיפה את הביטויים הנפוצים במנועי החיפוש בהם נוכל להשתמש זמן מה בטרם ההשקה של היישומון לחנות. בנוסף, אתם יכולים לעשות קידום ליישומון ע"י הפצה בדואר האלקטרוני של המנויים אליכם, או להסתייע בהמחלקה לשיווק שלכם. תוך התחשבות בסגנון היישומון הכרחי לשקול צילומים ועריכה של סרטונים רלוונטיים ולהטמיע אותם בYouTube, Facebook וכו'.

כל כמה זמן מומלץ באופן כללי באריאל והסביבה לבצע חידוש של היישומים שרכשו?

אף פה, התשובה טמונה בתכליתו של היישומון הזה. יצא והיישומון מספק עדכונים ומידע למשתמש, הוא יאלץ לעבור שינויים ועדכונים קבועים, כי אם לא כך, אין טעם לעבוד קשה בשביל לייצר אפליקציה כזו. סוגים אחרים של אפליקציה רצוי לעדכן כל תקופה של 12 חודשים לערך. זאת בשביל שהיישומון יעבוד חלק עם כל השינויים בתוך מערכות ההפעלה של המכשירים כאנדרואיד, איי.או.אס (מערכת ההפעלה של אייפון) וכו',

שאלה: יישומון מומלץ לחברה בכל מצב?

במידה והארגון לא מצליח לשים אצבע על קושי בחברה שהיישומון מטרתו לטפל בו / בהם, ישלחכות קצת עם פיתוח יישומון. אבל ישיבה עם מפתחים של יישומים, זו דרך מוכרת לשים את האצבע על קושי במוצר שלא ראינו בעבר.

עניינים אשר ראוי לבעלים של החברה לחשוב עליהם לפני שמגיעים אל הכנת יישומון

חשוב להבין שיש פונקציות באינטרנט ואיתן ניתן לשפר בצורה מהותית הרגלי עבודה שליליים שבית העסק לוקה בהם. בתור דוגמה נוכל לקחת את כל נושא ההזמנות: לחברות קטנות של הפצה קיימות אפשרויות הזמנה בתוך האתר שלהם שיותר מדי פעמים אינן עובדות כלל בדפדפן הסטנדרטי של הנייד. עכשיו ניעזר בהיישומון שפותח במיוחד עבור זה – לשדרג את אפשרות ההזמנה זה אחד הגורמים המשמעותיים ביותר לפער בין העסק שלך למתחרים. זו אגב הסיבה לכמות אדירה של קונים ב-Amazon. אתר Amazon הפך את הדו-שיח של המשתמשים איתו לדבר קליל ופשוט נורא. ל-"Amazon" זה מתאים? אז זה מתאים גם לכם. בניית יישומים לארגונים באריאל – לקבלת ייעוץ, שיחה חינם והצעות נוחות, שלחו לנו מסרון עכשיו.